Lähetä meille viesti

    MagnumLive Oy

    Mixed reality hologrammilla lisää huomioarvoa

    Oletko miettinyt miten saada kiireisen kuluttajan huomio myymälässä? Erilaiset hyllypuhujat ja näytöt ovat toki halpoja, mutta riittääkö näiden huomioarvo joka tilanteessa? Mixed reality -laitteet ratkovat uudella tapaa lähimainonnan ongelmaa: miten saada kuluttajan huomio ja luoda samalla mielenkiintoa tuotetta kohtaan.

    Projektin kohokohdat

    • Animointi kolmesta eri kulmasta

    • Efektien kehitys eri kenkätyypeille

    Mixed reality, eli laajennettu todellisuus, yhdistää todelliset ja virtuaaliset objektit aidossa ympäristössä. Yksi näistä uusista mixed reality -laitteista on Realfictionin valmistama Dreamoc-laitesarja.

    Kuvassa näkyvä Dreamoc HD3 mahdollistaa leijuvan holorammin tarkastelun kolmesta eri kuvakulmasta. Laitteen parhaimpia puolia on sen helppous: virtajohto seinään, muistikortti sisään ja laite on toimintavalmis. Suhteellisen pienen kokonsa vuoksi sitä pystyy helposti liikuttelemaan ja laite mahtuu hyvin myymälöihin sekä messuosastoille.

    Realfictionilla on Dreamoc HD3:n lisäksi tarjolla pienempiä sekä suurempia versioita hologrammilaitteesta.

    Miten syntyy mixed reality -kokemus

    Dreamociin luodaan videohologrammi, joka antaa illuusion laitteen sisällä leijuvasta tuotteesta. Katsoja voi tarkastella hologrammia kolmesta eri suunnasta. Tämä yksinään kiinnittää ohikulkijan huomion. Kokemuksen voi viedä astetta pidemmälle suunnittelemalla näyttävän kokonaisuuden, jossa hologrammi kohtaa laitteen sisälle sijoitetun fyysisen tuotteen.

    Toteutimme MagnumLiven käyttöön videohologrammin, jossa Sievin kenkä on sijoitettu laitteen sisälle. Mixed reality -hologrammivideossa kenkä viedään erilaisiin olosuhteisiin, joilla kuvataan kengän monipuolisuutta ja kestävyyttä. Kun laitteen sisällä olevan tuotteen koko on tiedossa, voidaan luoda illuusio objektin edessä sekä takana tapahtuvasta animaatiosta. Jotta hologrammin illuusio pysyisi särkymättömänä, oli videon tuotantovaiheessa otettava huomioon, että ohikulkija pystyy tarkastelemaan laitteen sisällä olevaa kenkää joka suunnasta.

    Dreamocin kolmelle eri pinnalle heijastettiin oma video, joka oli räätälöity kuhunkin katselukulmaan. Koska hologrammi on lähtökohtaisesti kolmiulotteinen, työvaiheessa käytettiin hyväksi 3D-tekniikoita, jolloin eri kuvakulmien tuottamiseen riitti 3D-kameran kääntäminen eri asentoon. Näin tuotanto pysyi ketteränä ja kustannukset kurissa.

    Dreamoc-laitetta valmistaa ja myy tanskalainen Realfiction. Lyhytaikaiseen käyttöön laite kannattaa vuokrata. Suomessa Dreamocia vuokraa esimerkiksi MagnumLive Oy, jolta onnistuu myös laitteen kuljetus paikan päälle.

      Lähetä Roopelle viesti

      Ota yhteyttä, niin ideoidaan sinun bisnestäsi parhaiten tukeva hologrammiratkaisu!

      Roope Lehmuslehto

      Roope Lehmuslehto

      Partner, AD
      050 327 0702
      roope@betta.fi

        Lähetä Roopelle viesti