Hyvällä sivustolla on tavoitteet
Niin kuin kaikella muullakin markkinoinnilla ja myynnillä, verkkosivustollakin on omat tavoitteensa. Hyvä verkkosivusto onkin hyvin suunniteltu: kun sivukävijän polku, eli kulku sivustolla on mietitty huolella, hän päätyy asiakkaaksi todennäköisemmin kuin jos polkuun ei ole panostettu. Mitattavilla tavoitteilla päästään aidosti kärryille siitä, miten tavoitteissa on onnistuttu ja mitä tulisi kehittää, jotta niissä onnistuttaisiin vielä paremmin.
Hyvä sivusto vakuuttaa
ensisilmäyksellä
Ensivaikutelma syntyy visuaalisesta ilmeestä ja sivuston latausnopeudesta. Ilme on erottuva, kuvastaa yritystä sekä sen arvoja ja on yhtenäinen yrityksen kaiken muun viestinnän ja markkinoinnin kanssa. Sivuston laadukas tekninen toteutus puolestaan viimeistelee sujuvan käyttökokemuksen, jolloin potentiaalinen asiakas ei turhaudu ja etsi ratkaisua muualta. Kätevästi päivitettävä sivusto on myös sisällöntuottajan ilo.
Hyvällä sivustolla on
laadukasta sisältöä
Sisällöt syntyvät tarpeesta pyrkiä kohti määritettyjä tavoitteita. Päätavoite on yleensä saada lisää myyntiä, eli joko hankkia uusia asiakkaita tai saada olemassa olevat asiakkaat ostamaan lisää. Sisällön tehtävänä on siis taivuttaa potentiaalinen asiakas puolelleen ja johdattaa tämä lopulta toimiin. Onnistuneen sisällön avulla voi tuoda esiin asiantuntijuutta ja ammattitaitoa, luoda mielikuvia, rakentaa brändiä, erottua kilpailijoista sekä ylipäätään tulla näkyväksi ja löydetyksi.
Hyvä sivusto kannustaa
yhteydenottoon
Mikä ikinä onkaan sivustosi tärkein tavoite, kannattaa sen toteutumisesta tehdä mahdollisimman todennäköistä. Arvokkain toimi verkkosivuilla on monesti osto tai yhteydenotto, joten niiden suorittaminen on hyvä tehdä sivukävijälle houkuttelevaksi ja helpoksi. Sivukävijän sitouttaminen esimerkiksi uutiskirjeentilaajaksi kasvattaa asiakaspohjaa, kehittää asiakassuhdetta ja vahvistaa asiakkaan suhdetta yritykseen.