Lähetä meille viesti

    Blogi

    Tavoitteellinen sisältö ohjaa oikeat liidit verkkosivuille

    Sisältö – miksi se oikeastaan onkaan tärkeää? Hakukonenäkyvyyden kannalta sisältö on elinehto: ilman hyvin rakennettua sisältöä ei heru hakukonenäkyvyyttä. Sisällöllä on kuitenkin monta muutakin liiketoiminnallisesti oleellista tehtävää. Lue alta lisää!

    08.07.2021

    Sisällöllä on aina tavoite

    Sisällöt syntyvät tarpeesta pyrkiä kohti määritettyjä tavoitteita. Päätavoite on yleensä saada lisää myyntiä, eli joko hankkia uusia asiakkaita tai saada olemassa olevat asiakkaat ostamaan lisää. Matkalla myynnin kasvattamiseksi välitavoite voi olla liidin, kuten yhteydenoton tai uutiskirjetilauksen saaminen. Jo ennen kuin liidi tai ostopäätös voi syntyä, on sisällöillä monta tehtävää: on herätettävä tarve, synnytettävä mielenkiinto, tarjottava tietoa ja vakuutettava.

    Sisällön tehtävänä on siis taivuttaa potentiaalinen asiakas puolelleen ja johdattaa tämä lopulta toimiin. Onnistuneen sisällön avulla voi tuoda esiin asiantuntijuutta ja ammattitaitoa, luoda mielikuvia, rakentaa brändiä, erottua kilpailijoista sekä ylipäätään tulla näkyväksi ja löydetyksi. Hyvä sisältö tarttuu potentiaalista asiakasta kädestä, ja opastaa tämän luoksesi. Kun potentiaalisesta asiakkaasta on tullut asiakas, hyvän sisällön tehtävänä on pitää asiakasta kädestä jatkossakin – mahdollisimman tiukasti ja lempeästi.  

    Huonosti toteutettu sisältö voi vahingoittaa brändiä

    Hyvä sisältö kuulostaa samalta, vaikka kanava vaihtuu. Se taipuu kanavan asettamiin vaatimuksiin mutta on yhtenäisesti brändin mukainen kaikkialla. Onnistuessaan sisältö voi olla avain menestykseen, mutta toisaalta huonosti suunniteltu ja toteutettu sisältö voi aiheuttaa vahinkoa liiketoiminnalle, yrityksen brändille ja uskottavuudelle. Sisältö onkin yksi tärkeimpiä maineenhallinnan välineitä. Hyvä sisältö tekee myös selväksi sen, keitä puhutellaan. 

    Sisältö sitouttaa ja luo lisäarvoa

    Suunnittelemme ja toteutamme edustamasi yrityksen tavoitteita palvelevat sisällöt esimerkiksi nettisivuille, sosiaaliseen mediaan, hakukonemainontaan ja uutiskirjeisiin. Yhteistyö kanssamme on tehokasta, rentoa ja joskus ihan hauskaakin. 

      Lähetä Marenalle viesti

      Haluaisitko kysyä jotain sisältömarkkinoinnista? Kerron mielellään lisää

      Marena Ahonen

      Marena Ahonen

      Digimarkkinoinnin ja viestinnän asiantuntija
      +358 50 4313 222

        Lähetä Marenalle viesti