Sisällöllä on aina tavoite
Sisällöt syntyvät tarpeesta pyrkiä kohti määritettyjä tavoitteita. Päätavoite on yleensä saada lisää myyntiä, eli joko hankkia uusia asiakkaita tai saada olemassa olevat asiakkaat ostamaan lisää. Matkalla myynnin kasvattamiseksi välitavoite voi olla liidin, kuten yhteydenoton tai uutiskirjetilauksen saaminen. Jo ennen kuin liidi tai ostopäätös voi syntyä, on sisällöillä monta tehtävää: on herätettävä tarve, synnytettävä mielenkiinto, tarjottava tietoa ja vakuutettava.
Sisällön tehtävänä on siis taivuttaa potentiaalinen asiakas puolelleen ja johdattaa tämä lopulta toimiin. Onnistuneen sisällön avulla voi tuoda esiin asiantuntijuutta ja ammattitaitoa, luoda mielikuvia, rakentaa brändiä, erottua kilpailijoista sekä ylipäätään tulla näkyväksi ja löydetyksi. Hyvä sisältö tarttuu potentiaalista asiakasta kädestä, ja opastaa tämän luoksesi. Kun potentiaalisesta asiakkaasta on tullut asiakas, hyvän sisällön tehtävänä on pitää asiakasta kädestä jatkossakin – mahdollisimman tiukasti ja lempeästi.
Huonosti toteutettu sisältö voi vahingoittaa brändiä
Hyvä sisältö kuulostaa samalta, vaikka kanava vaihtuu. Se taipuu kanavan asettamiin vaatimuksiin mutta on yhtenäisesti brändin mukainen kaikkialla. Onnistuessaan sisältö voi olla avain menestykseen, mutta toisaalta huonosti suunniteltu ja toteutettu sisältö voi aiheuttaa vahinkoa liiketoiminnalle, yrityksen brändille ja uskottavuudelle. Sisältö onkin yksi tärkeimpiä maineenhallinnan välineitä. Hyvä sisältö tekee myös selväksi sen, keitä puhutellaan.
Sisältö sitouttaa ja luo lisäarvoa
Suunnittelemme ja toteutamme edustamasi yrityksen tavoitteita palvelevat sisällöt esimerkiksi nettisivuille, sosiaaliseen mediaan, hakukonemainontaan ja uutiskirjeisiin. Yhteistyö kanssamme on tehokasta, rentoa ja joskus ihan hauskaakin.