Poistoa Oy luottaa digimarkkinointinsa Bettan käsiin
Poistoa, Suomen suurin homesiivoukseen erikoistunut yritys, luottaa laajan digimarkkinointipalettinsa Bettan käsiin.
Mitä teemme?
-
Poistoan verkkosivut ja hakukoneoptimointi
-
Poistoan sisällöntuotanto ja visuaalinen ilme
-
Poistoan somekanavat ja -mainonta
-
Poistoan hakukonemainonta
-
Valo- ja videokuvaus
Sisällöillä kirkastetaan asiantuntija- ja työnantajamielikuvia
Poistoan sisällöissä on keskitytty erityisesti kahteen päätavoitteeseen: yrityksen asiantuntija- sekä työnantajamielikuvan kirkastamiseen.
– Homesiivous ei ole mitään puuhastelua, vaan ammattitaitoa ja osaamista vaativaa työtä. Erotumme monista kilpailijoistamme sillä, että hallitsemme alan tuoreimman tutkimustiedon sekä menetelmät ja koulutamme työntekijöitämme jatkuvasti. On erittäin tärkeää, että nämä asiat korostuvat viestinnässämme ja markkinoinnissamme, Poistoan perustaja Niina Kesti summaa.
Poistoa rekryää vuosittain kymmeniä työntekijöitä. Puhtausalalla kilpailu osaavasta työvoimasta on kovaa, joten työnantajamielikuvaan panostaminen on Poistoalle elintärkeää.
– Teemme yhdessä Bettan sekä rekrytointejamme hoitavan yrityksen kanssa paljon töitä sen eteen, että erotumme eduksemme myös työnantajana.
Avainsanat ja hakukonenäkyvyys haltuun
Poistoan uusasiakashankinnan kannalta on oleellista tavoittaa henkilöt, jotka etsivät ratkaisua homeongelmaan. Yksi Poistoan markkinoinnin tavoitteista on ollut varmistaa, että yritys löytyy olennaisilla hakusanoilla.
– Tarkalla avainsanojen kartoittamisella ja niiden ympärille luoduilla sisällöillä on otettu haltuun hakukonenäkyvyyttä, jotta homesiivouksesta tietoa etsivä päätyy Poistoan sivuille, Bettan digimarkkinointipalveluista vastaava Marena Ahonen kertoo.
Hedelmällinen yhteistyö kumpuaa kommunikaatiosta ja ymmärryksestä
Niina Kestin mukaan oman yrityksen markkinoinnin ulkoistaminen tuntui aluksi haastavalta.
Poistoan markkinoinnin erityispiirteet
Asiantuntijamielikuva
Poistoa on oman alansa suunnannäyttäjä: yritys on mukana alan tutkimuksessa ja hyödyntää uusinta tutkimustietoa käytännön työssään. Se myös erottaa Poistoan kilpailijoistaan, joten asiantuntijamielikuvan rakentaminen on oleellinen osa Poistoan markkinointia.
Työnantajamielikuva
Poistoa on homesiivousalan suurin työnantaja ja rekryää vuosittain kymmeniä uusia työntekijöitä. Alan osaavista tekijöistä käydään kovaa kilpailua, joten Poistoalle on tärkeää panostaa myös työnantajamielikuvaan.
Uusasiakashankinta ja asiakkaiden sitouttaminen
Poistoan homesiivouspalvelu on projektiluontoinen: työssä on onnistuttu, kun samaan kohteeseen ei tarvitse palata. Sama ostaja voi kuitenkin tarvita palvelua useassa kohteessa. Markkinoinnilla tuetaan siis sekä uusasiakashankintaa että asiakkaiden sitouttamista.
– En luottanut siihen, että kukaan oman tiimimme ulkopuolinen saisi asiastamme kiinni. Ajattelin, että vain me itse voimme pukea alamme ammattitaidon sanoiksi. Oman organisaatiomme aika ja osaaminen ei kuitenkaan riitä kaikkeen.
Kesti antaakin Bettalle erityiskiitosta kyvystä ymmärtää Poistoan tarpeita ja mukautua alan vaatimuksiin.
Olen helpottunut siitä, että voin sanoa löytäneeni yhteistyökumppanin, joka on kuin oman organisaatiomme jatke. Pidän Bettan huolellisesta työn jäljestä ja kyvystä hallita laajaa kokonaisuutta.
– Olen helpottunut siitä, että voin sanoa löytäneeni yhteistyökumppanin, joka on kuin oman organisaatiomme jatke. Pidän Bettan huolellisesta työn jäljestä ja kyvystä hallita laajaa kokonaisuutta. Olen urallani nähnyt kaikenlaisia toimijoita, ja osaan siksi arvostaa yhteistyökumppania, jonka kanssa homma oikeasti toimii. Bettalaiset paneutuvat asioihimme aidosti. Voin luottaa siihen, että he ymmärtävät tarpeemme ja osaavat kiteyttää viestimme.
Oletko kiinnostunut sisältömarkkinoinnista? Soita tai lähetä viesti.
Marena Ahonen
Digimarkkinoinnin ja viestinnän asiantuntija
050 4313222
marena.ahonen@betta.fi