Lähetä meille viesti

    Tavoitteletko todellisia tuloksia verkkosivuilla?

    Verkkosivusto on paljon enemmän kuin yrityksen digitaalinen käyntikortti. Hyvä verkkosivusto tuo todellisia hyötyjä liiketoiminnalle, edistää asiakashankintaa ja sitouttaa olemassa olevia asiakkaita. Lue alta lisää siitä, mitä verkkosivuston toteutuksessa tulee huomioida, kun tavoitteena on kääntää verkkosivuliikenne liiketoiminnallisiksi tuloksiksi.

    08.07.2021

    Hyvällä sivustolla on tavoitteet

    Niin kuin kaikella muullakin markkinoinnilla ja myynnillä, verkkosivustollakin on omat tavoitteensa. Hyvä verkkosivusto onkin hyvin suunniteltu: kun sivukävijän polku, eli kulku sivustolla on mietitty huolella, hän päätyy asiakkaaksi todennäköisemmin kuin jos polkuun ei ole panostettu. Mitattavilla tavoitteilla päästään aidosti kärryille siitä, miten tavoitteissa on onnistuttu ja mitä tulisi kehittää, jotta niissä onnistuttaisiin vielä paremmin.

    Hyvä sivusto vakuuttaa
    ensisilmäyksellä

    Ensivaikutelma syntyy visuaalisesta ilmeestä ja sivuston latausnopeudesta. Ilme on erottuva, kuvastaa yritystä sekä sen arvoja ja on yhtenäinen yrityksen kaiken muun viestinnän ja markkinoinnin kanssa. Sivuston laadukas tekninen toteutus puolestaan viimeistelee sujuvan käyttökokemuksen, jolloin potentiaalinen asiakas ei turhaudu ja etsi ratkaisua muualta. Kätevästi päivitettävä sivusto on myös sisällöntuottajan ilo.

    Hyvällä sivustolla on
    laadukasta sisältöä

    Sisällöt syntyvät tarpeesta pyrkiä kohti määritettyjä tavoitteita. Päätavoite on yleensä saada lisää myyntiä, eli joko hankkia uusia asiakkaita tai saada olemassa olevat asiakkaat ostamaan lisää. Sisällön tehtävänä on siis taivuttaa potentiaalinen asiakas puolelleen ja johdattaa tämä lopulta toimiin. Onnistuneen sisällön avulla voi tuoda esiin asiantuntijuutta ja ammattitaitoa, luoda mielikuvia, rakentaa brändiä, erottua kilpailijoista sekä ylipäätään tulla näkyväksi ja löydetyksi.

    Hyvä sivusto kannustaa
    yhteydenottoon

    Mikä ikinä onkaan sivustosi tärkein tavoite, kannattaa sen toteutumisesta tehdä mahdollisimman todennäköistä. Arvokkain toimi verkkosivuilla on monesti osto tai yhteydenotto, joten niiden suorittaminen on hyvä tehdä sivukävijälle houkuttelevaksi ja helpoksi. Sivukävijän sitouttaminen esimerkiksi uutiskirjeentilaajaksi kasvattaa asiakaspohjaa, kehittää asiakassuhdetta ja vahvistaa asiakkaan suhdetta yritykseen.

      Lähetä Klausille viesti

      Kiinnostuitko? Kerron mielellään lisää.

      Klaus Mäkelä

      Klaus Mäkelä

      Partner, Digiratkaisut
      +358503270701
      klaus@betta.fi

        Lähetä Klausille viesti