Best Western
Hotel Seaport

Kaikkien tuntema hotelli Turussa – Best Western Hotel Seaport. Porukka kokoon, hyvää ruokaa ja juomaa, jonka jälkeen suuntana Itämeri. Arjen ankkurit irti. Monille Hotel Seaport on tuttu turkulainen majoituspaikka, toisille päivittäinen lounaspaikka. Betta Digitalille avautui mahtava tilaisuus uudistaa Hotel Seaportin verkkosivut vuoden 2016 lopulla. Lähtökohtana oli huomioida hotellin laaja kohderyhmä mahdollisimman hyvin.

Best Western päivitti koko ketjun graafisen ilmeen vuonna 2016. Tämä tarkoitti, että jokaisen ketjun hotellin tuli päivittää verkkosivustojensa ulkoasu vastaamaan uutta ilmettä. Hotel Seaportin aiemmat verkkosivut eivät olleet responsiiviset, minkä johdosta oli järkevää päivittää pelkän ulkoasun sijaan koko sivusto.

Verkkosivu-uudistuksen kulku

Hotel Seaportin verkkosivu-uudistus alkoi välittömästi tarjouskilpailun päätyttyä. Tiimimme aloitti uudistuksen perinteisesti käyttöliittymäsuunnittelulla. Tutkimme vanhan sivuston analytiikkaa, josta löysimme aiheet, mitä asiakkaat sivustolta eniten etsivät. Tämän jälkeen vanhan sivuston sisältö pilkottiin pieniin osiin ja kasattiin uudelleen vastaamaan nykyaikaisen sivuston rakennetta.

Käyttöliittymäsuunnittelun pohjalta luotu rautalankamalli käytiin asiakkaan kanssa läpi, jolloin koko projektiryhmällä oli sama käsitys siitä, mihin uutta sivustoa tullaan viemään.

Graafinen suunnittelu on projektin näkyvin osuus. Sen seurauksena rautalankamalli saa graafiset elementit ja näyttävän brändi-ilmeen.

Toteuttamamme ulkoasu käytiin asiakkaan kanssa läpi ja pienen viilauksen jälkeen pääsimme aloittamaan sivuston teknisen toteutuksen. Sivuston alustaksi oli heti alussa valittu WordPress-julkaisujärjestelmä, jotta asiakas voisi helposti päivittää sivuston sisältöä ja erityisesti viikoittain vaihtuvaa lounaslistaa.

Samaan aikaan sivuston teknisen toteutuksen kanssa pystyimme järjestämään hotellin valo- ja videokuvauksen. Yhden kuvauspäivän aikana otettiin verkkosivuille tulevat valokuvat ja videokuvat. Lähtökohtana oli, ettei sivustouudistuksessa käytetä lainkaan kuvapankkikuvia.

Kuvien käsittely, mainosvideon leikkaus ja editointi sekä sisällön syöttö olivat seuraavaksi vuorossa. Kolmella käännöstoimistolla kilpailuttamamme sisältökäännökset ruotsiksi ja englanniksi saapuivat hyvissä ajoin, ja näin viimeiset sisällöt voitiin siirtää. Sivusto avautui viikkon etuajassa joulun välipäivinä 2016 ja on heti ilmestymisensä jälkeen kerännyt runsaasti hyvää palautetta.